Мережа АЗК UPG підтримує соціальну кампанію «Пристібайся – не жахайся»
Національна поліція України спільно з Консультативною місією ЄС в Україні розпочинає соціальну кампанію «Пристібайся – не жахайся». Її головна мета – перетворити користування ременями безпеки на звичку.
Мережа АЗК UPG вирішила приєднатися до цієї важливої ініціативи та нагадати, що пристібатися на задньому сидінні дуже важливо.
Згідно з результатами онлайн-дослідження «Сприйняття та використання пасків безпеки водіями та пасажирами»*, проведеного у п’яти містах України в грудні 2020 року, 95% респондентів згодні з тим, що пристібатися важливо, щоб уберегти життя в разі аварії. Однак, коли справа доходить до поїздки на авто, далеко не всі згадують про це переконання. Так, 82% опитаних заявили, що пристібаються на передньому сидінні, але лише 52% роблять це постійно.
Що стосується водіїв, тут показники ще нижчі: принаймні час від часу пристібаються 48% водіїв, проте лише 39% стверджують, що користуються паском безпеки завжди. Найгірша ситуація із користуванням пасками на задньому сидінні. Тільки 26% стверджують, що пристібаються, коли сидять позаду, і лише 12% звикли робити це щоразу. Як зауважують дослідники, розбіжність між декларованим переконанням у важливості ременів безпеки і реальною частотою використання їх під час руху може на практиці бути ще більшою.
Нехтування ременями безпеки як на передніх, так і на задніх сидіннях під час руху може призвести до травм і смертей.
«В Україні за минулий рік внаслідок дорожньо-транспортних пригод 31 974 особи було травмовано і 3541 особа загинула. Ці цифри можна було б суттєво знизити, якби люди постійно користувалися ременями безпеки. Ремені ─ це ефективний і простий засіб безпеки, що є в будь-якому авто. Не пристібаючись, людина в 30 разів збільшує ризик вилетіти з автівки під час зіткнення й зазнати травм, несумісних із життям», — розповідає перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
«Безпека дорожнього руху завжди в центрі уваги в країнах–членах Європейського Союзу. Сьогодні на дорогах України, за різними даними, в середньому пристібається менше половини пасажирів і водіїв, тоді як, наприклад, у багатьох країнах Євросоюзу цей показник сягає 80-90%. Слід пам’ятати, що проблема ДТП має й економічний вимір: за даними ВООЗ, аварії на дорогах коштують від 1 до 3% річного ВВП, залежно від рівня розвитку країни. Отже, формування культури постійного використання ременів безпеки як необхідної звички, що рятує життя, ─ це ще й інвестиція в економічний розвиток держави, який є одним із пріоритетів у співпраці ЄС з Україною», ─ зауважив заступник голови Консультативної місії Європейського Союзу в Україні Фредрік Весслау.
Кампанія, яка розпочинається з Києва й передмість і поступово охопить інші міста в регіонах, включаючи Одесу, Маріуполь, Львів і Харків, триватиме з 17 березня до середини травня 2021 року. Вона орієнтована на дорослих пасажирів і водіїв, а також на школярів віком від 8 до 16 років.
У рамках кампанії поліція облаштує спеціальні інформаційно-демонстраційні зони із симулятором зіткнення в різних містах України і навчатиме школярів, як убезпечити себе під час поїздки на задньому сидінні авто. А мережа АЗК UPG роздаватиме листівки з корисною інформацією про ремені безпеки кожному клієнту, а також підтримуватиме кампанію в своїх соціальних мережах.
*Опитування «Сприйняття та використання пасків безпеки водіями та пасажирами» проводила компанія Gradus Research у грудні 2020 року. У ньому взяли участь 1000 респондентів віком 18-50 років у Києві, Львові, Маріуполі, Одесі й Харкові.